Odbiór techniczny mieszkania i domu Wrocław
Odbiór techniczny mieszkania i domu Wrocław
Planujesz odebrać mieszkanie lub dom w stanie deweloperskim we Wrocławiu, ale obawiasz się, czy wszystko zostało wykonane zgodnie z umową? Zaufaj profesjonalistom! Nasza usługa odbioru domu w stanie deweloperskim to gwarancja spokoju i pewność, że każdy szczegół został dokładnie sprawdzony. Dzięki naszemu doświadczeniu wykryjemy nawet drobne usterki, które mogą wpłynąć na komfort i koszty użytkowania Twojej nieruchomości.
Umów się dzwoniąc na 517203907. W artykule przeczytasz, jak wygląda odbiór w naszym wykonaniu.
0. Weryfikacja projektu
Ten etap rozpoczyna się jeszcze przed odbiorem – po otrzymaniu materiałów od Klienta. W teorii formalność, wszak wierzymy, że nasze mieszkanie zgodnie z normami, ale w rzeczywistości wcale nie musi tak być. W naszej karierze odbiorów we Wrocławiu spotykaliśmy zbyt małe okna, za wąskie miejsca postojowe, przegrody niespełniające norm czy nieprzepisowe wentylacje. Każdy z takich błędów może utrudniać eksploatację czy odsprzedaż nieruchomości.

1. Kontrola wymiarów i powierzchni
W czasach, gdy cena metra kwadratowego mieszkania przekracza 12000 zł, nieścisłości w rozmiarach mają niebagatelne znaczenie. Na jednym z naszych odbiorów brakowało 1 mkw. w 40-metrowym mieszkaniu! Właściciel zmniejszonego mieszkania poza stratą wynikającą z ceny musiałby płacić rachunki i podatki od nieistniejącej powierzchni.
Jeśli chcesz, zmierzymy Twoje mieszkanie już na odbiorze, by móc zweryfikować powierzchnię mieszkania, a do tego ułatwić projektowanie wnętrza, by zmieściły się wszystkie wymarzone meble.
2. Sprawdzenie ścian, podłóg i sufitów
Kolejnym problemem dla kupującego są nierówne przegrody. Odchylenia ścian znane szczególnie ze starszych budynków (np. z wielkiej płyty) znacząco utrudniają ustawienie mebli (zwłaszcza w kuchni) czy wykończenie łazienki. Poza „równością” płaszczyzn ścian weryfikujemy, czy kąty zamierzone jako proste rzeczywiście takie są – wpływa to na wykonanie np. zabudowy kuchennej.
Równie ważna dla wykonawstwa jest równa powierzchnia podłóg – na krzywym podłożu nie uda się ułożyć wykończenia z paneli czy drewna w taki sposób, by nie skrzypiało przy nacisku. Konsekwencją uchybień jest konieczność szlifowania podłogi przed położeniem ostatecznej warstwy. Czasem zachodzi konieczność położenia warstwy wyrównującej, co kosztuje niemało, zabiera cenne centymetry i opóźnia całe wykończenie.

Kolejnym dużym problemem blokującym wykończenie lub remont mieszkania jest zawilgocenie tynków. Może być spowodowane zarówno zalaniem (gorszy scenariusz) lub niedostatecznym wysuszeniu tynków z tzw. wilgoci technologicznej, czyli wody użytej do prac budowlanych. Jeśli tynki zostały skończone niedawno, a pogoda nie pozwoliła na wystarczające wysychanie, niejednokrotnie są nadal zbyt wilgotne, by np. położyć na nie gładź.
3. Inspekcja stolarki okiennej i drzwiowej
Drzwi i okna to jedna z droższych i newralgicznych miejsc mieszkań i domów. Podczas przekazywania mieszkań najczęściej spotykamy się z niewyregulowanymi oknami, które stawiają opór przy zamykaniu i którymi w zimie ucieka więcej ciepła niż powinno.
Zdarzyło się, że nawet nowe drzwi wejściowe u klientów we Wrocławiu potrafią zamykać się nieprawidłowo.
Podczas odbioru technicznego mieszkania sprawdzamy także okolice przegród zewnętrznych, takie jak obróbki blacharskie, by wykryć potencjalne miejsca, które mogą być drogą wniknięcia wilgoci lub niezamierzonym mostkiem termicznym.
Niektóre usterki mogą być zakryte i ujawnić się dopiero w sezonie grzewczym. Na szczęście odpowiedzialność dewelopera z tytułu rękojmi wynosi 5 lat, więc możemy się do niego zwrócić np. po wykonaniu termowizji i ustaleniu, że nasze okno nie zostało prawidłowo zamocowane.
Więcej o kosztach utrzymania piszemy w artykule: Jak wybrać tanie w utrzymaniu mieszkanie.
4. Kontrola realizacji zmian lokatorskich
Kupując mieszkanie decydujemy się na (niekiedy słono płatne) dodatkowe usługi, takie jak przeniesienie ścian, gniazdek, grzejników, lub wręcz wykonanie całych systemów takich jak smart home czy rekuperacja. Komunikacja dewelopera z wykonawcami nie zawsze jest skuteczna i niektóre zmiany, zwłaszcza przekazywane ustnie mogą nie zostać wprowadzone w życie. W czasie odbioru sprawdzamy, czy uwagi nabywcy zostały uwzględnione we właściwy sposób.
5. Sprawdzenie instalacji
W czasie odbioru sprawdzamy typ i rozmieszczenie gniazdek prądu i sieciowych, lokalizację dopływów i odpływów wody. Uchybienia w tej kwestii mogą zaburzyć nasze plany wykończenia wnętrza. Na przykład planując prysznic w miejsce wanny lub odwrotnie, sprawdźmy wysokość przyłącza wody, by nie skończyć z nieergonomicznym kranem gdzieś poniżej linii dłoni.

6. Weryfikacja estetyki
Mieszkanie czy dom za setki tysięcy złotych powinny cieszyć oko. Niedopuszczalne są liczne rysy na szybach, parapetach, uszkodzenia i niestaranne wykonanie elewacji czy inne wizualne usterki, które nie zawsze są łatwe do usunięcia. Wszystkie wady powinny zostać znalezione i udokumentowane najlepiej już podczas odbioru.
Dzięki temu deweloper nie może wymawiać się nieznaną przyczyną uszkodzeń i zrzucać winy na klienta.

7. Bezpłatny bonus zimą: badanie termowizyjne domu/mieszkania

